Compliance Software als een Service

Blog

Demo Dapas Compliance Manager

Na afloop van een demo worden we vaak geprezen dat we een applicatie hebben gebouwd die het gemis ervan in de markt opvult. Zo tonen we dat de Dapas Compliance Manager veel méér is dan alleen een Wwft tool. Naast cliëntacceptaties en -continuaties is het ook mogelijk om op basis van diverse opdrachttypen de opdrachtacceptatie en -continuatie voor de klant uit te voeren. De Dapas Compliance Manager geeft de gebruiker een totaalbeeld in de status van alle formulieren. Tevens toont het dashboard het ingeschatte Wwft- en integriteitrisico van uw klantenbestand. En net zo belangrijk: met up to date content van de vakorganisaties SRA, Auxilium, Fiscount, NOAB, Novak of Extendum.

In de demo’s zijn we ook eerlijk. Wat u ziet is wat u krijgt en we doen geen loze beloften of toezeggingen dat het eraan komt als dat niet zo is. Ook geen dure implementatie omdat we niet aan maatwerk doen. Training kan, maar uit ervaringen van onze huidige gebruikers horen we vaak dat de software voor zich spreekt. En anders zijn er een aantal korte instructievideo’s die de hele applicatie toelichten. Dus als u wilt, kunt u dezelfde dag uw eerste acceptatie uitvoeren.

Ontwikkelingen

Door feedback van onze klanten hebben we het afgelopen jaar laten zien wat we kunnen. Zo hebben we de integratie met CRM middels een REST API geregeld. Deze is door CRM-leveranciers aan te roepen of via één van onze integratie-partners. Het is zelfs mogelijk om data terug te schrijven in de CRM software. Hierbij kan gedacht worden aan de acceptatiestatus, geldig tot datum en ingeschatte risico’s.

Het kopiëren van formulieren hebben we ook toegevoegd aan de applicatie. Eenvoudig cliënt formulieren kopiëren binnen de groep. Daar waar nodig kunnen antwoorden aangepast worden en ter beoordeling voorgelegd worden aan de eindverantwoordelijke.

Veel kantoren zien op tegen het “opnieuw” beginnen met een applicatie en weer alles “overkloppen”. ‘Ik krijg er de handen niet voor op elkaar binnen onze organisatie. Is daar niet iets aan te doen?’ Zeker! Importeren van uw huidige formulieren is ook een toegevoegde functionaliteit. Gebruikt u telkens dezelfde formulieren dan kunnen wij deze na beoordeling volledig of deels importeren.

Of bent u opzoek naar nog meer inzichten? Gebruik dan onze exportmogelijkheid t.b.v. bijvoorbeeld Power Bi. Spreek onze REST API aan en speel met de data en creëer uw eigen inzichten.

Monitoring van PEP en Sanctiechecks en een koppeling UBO-register is ook een veel gewenste functie en daarom nu in ontwikkeling. Dit zal de applicatie naar een nog hoger niveau brengen. Want alleen monitoren betekent niet dat u voor de betreffende klant een Wwft-check heeft uitgevoerd. Dat kan middels ons altijd up-to-date vragenformulier met content van één van de vakorganisaties.

Zelf bouwen = onderhouden

We spreken echter ook kantoren dat ze compliance liever geïntegreerd zien in hun eigen CRM en niet als aparte applicatie. Er zijn niet veel CRM-pakketten die deze mogelijkheid bieden. Is het wel mogelijk dan is bouwen één, het onderhouden is twee. Voor het bouwen is vaak specialistische kennis nodig welke eventueel kan worden ingehuurd als u de kennis niet zelf in huis heeft. En vaak kan bij de intake alles maar blijkt in de latere uitwerking toch niet alles mogelijk te zijn. En als alles gebouwd en goed getest is, dan volgt de ingebruikname en het onderhouden. Is voor het laatste nog budget? Want hoe gaat u om met versiebeheer van de formulieren als er wijzigingen zijn in wet- en regelgeving? En blijft zo’n externe partij het compliance gedeelte door ontwikkelen, het onderdeel is tenslotte niet hun corebusiness. Bij ons is het wel onze specialiteit en dus dan is het toch mooi dat onze software integreert met uw CRM?

Service

Overigens, voor de prijs voor de Dapas Compliance Manager hoeft u het niet te laten. De huidige Excellijsten of Word-documenten lijken dan misschien wel gratis maar ook deze zullen onderhouden moeten worden. Hier gaan dus interne uren inzitten. En daarnaast bieden ze u niet het volledige overzicht van de status van de acceptaties en continuaties, of inzicht in de ingeschatte risico’s van uw cliënten. Daarnaast betrekt de applicatie de beslissingsbevoegde medewerkers, wanneer nodig, in het proces. Kortom, uw compliance officer kan zich op andere zaken richten dan het onderhouden, bijhouden en verzamelen van lijstjes. Overdag bezig zijn met relevante zaken en ’s nachts rustig slapen. Dankzij onze software als een service.